Huishoudster: huishoudelijke hulp voor huishoudelijk werk

Vinden jullie altijd een hulp bij het huishouden die aan mijn wensen voldoet?

Wij hebben een database met een groot aantal huishoudsters. Veel van deze hulpen in de huishouding zijn bereid u te komen helpen. Wij gaan gelijk voor u op zoek naar een geschikte huishoudelijke hulp. Het kan voorkomen dat wij op het moment van uw aanvraag geen huishoudelijke hulp hebben die aan uw wensen voldoet. Dit hoort u binnen elf werkdagen na het indienen van uw aanvraag.

Wat wordt er voor de vergoeding van € 12,50 van de huishoudelijke hulp gevraagd?

De huishoudelijke hulp doet alle taken in en rondom het huis waarbij u aangeeft dat het moet gebeuren. De hulp huishouding kan bijvoorbeeld uw schoonmaaktaken doen, wassen, werken in de tuin of uw boodschappen halen.

Wordt mijn hulp huishouding gecontroleerd?

De hulp in de huishouding wordt verschillende malen gecontroleerd. Zo vindt er vooraf controle plaats bij de inschrijving doordat er een uitgebreid inschrijfformulier ingevuld moet worden door de huishoudhulp. Op basis van deze informatie kunnen wij controleren of dit de hulp huishouding is die u gevraagd heeft. Dit gebeurt op basis van uw eigen wensen. Doordat wij beschikken over veel informatie van de huishoudhulp kunnen wij snel nagaan of wij een passende hulp voor u hebben. Tenslotte heeft u zelf nog een controlemoment. Voordat de huishoudelijke hulp aan het werk gaat kunt u in een kennismakingsgesprek nagaan of er een klik met uw huishoudelijke hulp is.

Mijn hulp in de huishouding voldoet niet aan mijn wensen. Wat nu?

U ontvangt bij ons een jaar lang garantie. Als uw contact met de huishoudhulp niet goed loopt of als u gewoon geen klik heeft met hem of haar kunt u gratis een nieuwe hulp bij ons aanvragen.

Wat betaal ik uiteindelijk in totaal voor mijn huishoudelijke hulp?

Wanneer u zich aanmeldt op hulp-huishouding.nl betaalt u in eerste instantie nog niets. Pas wanneer wij speciaal voor u een hulp huishouding hebben gevonden gaat u betalen. Hierbij ontvangt u een factuur met daarin het eenmalige bedrag voor bemiddeling. U betaalt dus helemaal niets als wij geen hulp in de huishouding voor u kunnen vinden. U betaalt verder voor uw huishoud hulp een standaard vergoeding van €12,50 per uur.

Betaal ik de vergoeding aan jullie of aan de huishoudelijke hulp?

U betaalt enkel aan ons het eenmalige bemiddelingsbedrag. De vergoeding betaalt u zelf aan de huishoudelijke hulp.

Neemt mijn huishoudster schoonmaakmiddelen mee of moet ik daarvoor zorgen?

Voor de schoonmaakmiddelen (of de financiële middelen hiervoor) dient u zelf zorg te dragen.

Betaal ik mijn hulp in de huishouding nog extra vakantiegeld?

Het vakantiegeld zit bij de huishoudelijke hulp bij de vergoeding inbegrepen. U hoeft uw hulp dus niet meer te betalen dan de vergoeding van € 12,50 per uur.

In welke plaatsen van Nederland kunnen jullie een hulp in de huishouding voor mij vinden?

Wij zijn actief in heel Nederland en kunnen dus ook in heel Nederland huishoudsters voor u vinden. Wanneer u zich op onze website aanmeldt kunt u een huishoudelijke hulp aanvragen in uw eigen woonplaats.

Moet mijn huishoudster aangemeld worden bij de Belastingdienst?

Ja, de huishoudster moet altijd zelf het inkomen doorgeven aan de Belastingdienst. Dit doet hij/zij zelf. Hier hoeft u verder niets mee te doen. Lees hier voor meer informatie

Moet ik een officieel contract opstellen met mijn huishoudster?

Wanneer uw huishoudster werk bij u uitvoert, heeft u wettelijk gezien een arbeidsovereenkomst met deze persoon. Het kan hierbij gaan om een wettelijke of een schriftelijke afspraak over de inhoud van het werk, de uitbetaling van de vergoeding, de werktijden enzovoort. Wanneer u een schriftelijk contract wil hebben kunt een standaard contract gebruiken dat u direct kunt downloaden zodra een een aanvraag hebt ingediend.

Is mijn huishoudelijke hulp aansprakelijk voor schade?

Er kan bij het begrip "schade" op twee dingen gedoeld worden. Allereerst kan de hulp bij het huishoudelijk werk schade oplopen, maar daarnaast kan uw huishoudelijke hulp ook schade veroorzaken.
- Schade oplopen
Wanneer uw huishoudelijke hulp schade oploopt tijdens werktijden dan valt deze onder uw aansprakelijkheidsverzekering. Om schade te voorkomen kunt u enkele voorzorgsmaatregelen nemen: hierbij kan gedacht worden aan het aanschaffen van veilige schoonmaakmiddelen, schoonmaakhandschoenen, huishoudtrapjes enzovoort.
- Schade Veroorzaken
Wanneer uw huishoudelijke hulp tijdens het werk schade aan uw eigendommen veroorzaakt heeft u nooit het recht hiervoor een vergoeding van de hulp te eisen. Dit valt onder uw eigen aansprakelijkheid.

Kan ik ook een huishoudelijke hulp inschakelen wanneer er geen sprake is van zorgbehoefte?

U kunt op hulp-huishouding altijd een eigen huishoudster aanvragen. Als u recht heeft op zorgbehoefte en hiervoor een Persoonsgebonden Budget (PGB) ontvangt verwijzen wij u graag door naar www.pgb-huishoudelijkehulp.nl. Deze website richt zich speciaal op mensen die PGB ontvangen. Als u volgens uzelf toch recht heeft op een PGB maar deze niet krijgt dan kunt u het beste contact opnemen met de gemeente (WMO). Zij kunnen dit direct voor u nagaan.

Kan ik ook een huishoudelijke hulp cadeau geven?

Jazeker! Hebben vrienden, familie of kennissen echt een huishoudelijke hulp nodig? Moet uw partner een keer met de neus op de feiten worden gedrukt of wilt u uw studerende zoon/dochter een keer origineel verrassen? Dan kunt u hen een schoonmaaksterkado geven.

Kan ik als bedrijf ook gebruik maken van hulp-huishouding.nl?

Nee, u kunt als bedrijf helaas geen huishoudelijke hulp via hulp-huishouding.nl aanvragen. De wetgeving die hierop van toepassing is, is speciaal gericht op een hulp in huis.
Wanneer u op zoek bent naar een schoonmaakster voor uw bedrijf, kunt u op een andere website terecht.

Waar kan ik met mijn klacht heen?

Als u een klacht heeft kunt u altijd contact met ons opnemen. Samen met onze werknemers wordt dan een passende oplossing bedacht voor uw probleem. Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht kunt u ons klachtenformulier invullen. Vervolgens wordt uw klacht dan normaal door de directie in behandeling genomen.

Ik ontvang geen mail van jullie, hoe kan dat?

Om uw aanvraag te bevestigen sturen wij u altijd een e-mail. U ontvangt ook e-mails van ons als wij een hulp voor u hebben gevonden. In deze mail vindt u de gegevens van de hulp zodat u contact op kan nemen. Het kan voorkomen dat meerdere e-mails van ons in uw 'spambox' of map met ongewenste mail terecht komen. Kijk dus ook af en toe in deze mappen. Mocht u dan alsnog geen e-mail van ons ontvangen dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Ik wil graag een ervaren hulp, kunnen jullie daarop selecteren?

Indien u met zekerheid gekoppeld wilt worden aan een hulp met veel ervaring verwijzen wij u naar de website www.tophulp.nl. Op deze website vindt u enkel en alleen hulpen die ons hebben bewezen een tophulp te zijn. 

Ik ben zwanger en wil graag een hulp voor tijdens mijn zwangerschap. Kan dit via jullie?

Wanneer u op zoek bent naar een (tijdelijke) hulp voor tijdens uw zwangerschap, kunt u terecht op de website van huishoudhulprondombevalling.nl.

Hulp via de kraamzorg zit er bijna op, maar ik zou voor de periode daarna ook graag nog wat hulp willen in huis. Kan dit via jullie?

Ook in dat geval kunt u terecht op de website huishoudhulprondombevalling.nl.

Schrijf u nu in voor hulp in huis!

 
Language English